CRÍTIQUES A LA SOCIETAT ACTUAL II

L'homo sapiens vé de l'homo erectus i a l'homo sapiens el va superar com generació l'homo de Neanderthal. Jo em pregunto si estem acabats com espècie i si en vindrà una altra aviat que ens superi, que estigui més preparada per la supervivència.
Avui he anat a un centre comercial i m'he entristit contemplant aparadors de botigues que s'han convertit en "salas de estar", o en magatzems foscos que tanquen records de tardes de enrenou comercial, de disbauxa emmetzinada per un desig boig de comprar.
El meu humor mudable es va tirar d'alt a baix observant zones d'esbarjo on abans hi havia botigues corprenedores.

Crec que aquesta societat del home d'aquest segle en que vivim, es troba entre s'espasa i sa paret, o en un embús del que no pot sortir fins que la propera generació, el superi el pesquis.
M'agradaria poder arreplegar-me dins d'una closca com fan les tortugues, o ser una política inversemblant amb somriure sorneguer, o un bisbe que llueix un Sant Cristo de pam damunt del pit, o una poeta bucólica, potser em sentiria acotxada per una seguretat que no tinc, perquè no hi ha manera, sóc sempre la mateixa, una ciutadana que se'n va, de cap, com un colibrí al sucre al fanguissar de la crisi econòmica. Tant de bó pogués esborrar amb una tecla aquest espectacle esgarrifós suspés en el temps, o evitar la caiguda en barrena de d'una societat que ha deixat de consumir a dojo, fet que potser positiu, però també negatiu, si el consumisme es converteix en un luxe més dels més rics i l'home deixa de ser el centre de tot i el fi de la naturalesa.

Comentarios

Florenci Salesas ha dicho que…
Sí que de vegades venen ganes d'amagar-se dins una càpsula del temps i no sortir fins que no hagi passat un temps. Però també fa por per si surts i el canvi ha estat massa brutal per anar-lo digerint mica a mica. Uf!

Entradas populares